Saterdag 22 Augustus 2015

Jou eie tuin is die antwoord

Min mense besef dat hulle die natuur na hul eie voorstedelike- of dorpstuine kan bring, bloot deur water te voorsien en inheemse plante aan te skaf wat kos en skuiling sal bied aan veral voëls.
Ander maniere om voëls na jou tuin te lok, is om 'n voëlbad op 'n gawe plek in jou tuin te sit of  'n voerplankie met 'n verskeidenheid afvalstukkies - van gekapte vrugte tot sade en selfs meelwurms en stukkies kaas - iewers aan 'n tak op te hang. Ek het ook twee "getjipte" poseleinkoppies (my handige seun het dit vir sy ma gemaak) waarin ek 'n gemengde tuinmengsel saad gooi. Dit lyk nie net mooi nie, dit dien ook 'n goeie doel. 'n Waterhouer met gekonsentreerde suikerwater sal suikerbekkies lok. Hier by my lok die aalwynblomme die mooiste suikerbekkiepaar. Die beloning vir al hierdie moeite sal 'n tuin wees wat esteties baie bevredigend is en nie net vermaak nie, maar ook opvoeding verskaf.

 
 'n Mannetjie en wyfie suikerbekkie in ons tuin. Glo my, dit was nie so maklik om dié foto's te neem nie, want hierdie klein tot baie klein voëltjies is blitsvinnig! Die mannetjie is roetswart, sy kop bo metaalgroen en by sy keel langs metaalpers. Die wyfie is olyfgrys, onder romerig wit, swaar gestreep met swart op keel en bors. Hulle sing die mooiste liedjies...net vir jou en my!


Dié waterbak in ons voortuin is die kuierplek van menige geveerde vriend! Kyk hoe gelukkig sit en luister die lyster.

 
En so lyk dit soggens op die voerplankie. Rooikophoutkappers gee kleur aan die vaalste winteroggend. Karmosynrooi koppe, 'n breë, swart kraag rondom, die rug vaalgrys, slagvere het geel rande en hul pensies is vaal bleekgelerig. "Toeoeoe-kolletoeoeoe-kolletoeoeoee!" sing hulle hul helder duet.



Twee rooivlerkspreeus by die fontein. Hulle geniet die water, salig onbewus daarvan dat ek hulle dophou. Hul sterte is nogal lank en hul vere is glansend blink. Hul oë is donker en hul fluit soet note wat jou siel sal streel.

Mossie en sy vroutjie was eerste by die koppie vol saad vanoggend. Dit lyk asof sy 'n tafelgebed doen van blydskap! Mossies kom baie algemeen voor, tog bly hulle uniek en pragtig.

Muisvoël met sy lang, lang stert is 'n baie gereelde besoeker in ons tuin. Ek kan my so verwonder aan die manier waarop hulle van tak na tak wip en spring of plat op hul alies gaan sit. Hul snawels met die wit onder en donker bo, is ook kenmerkend. Hulle is vrugtevreters by uitstek. Daar bly amper niks oor van 'n stukkie lemoen wat iewers as lokaas neergesit is nie.  Hul rooierige beentjies beweeg rats van tak tot tak.

'n Bontrugwewer  (wyfie) kom kou 'n paar saliglekker saadkorrels.

'n Baie bekende gesig: twee tortelduiwe sit rustig en wag by die waterbak.

'n Vergadering: rooikopvinkies en 'n rooikophoutkapper, aldrie ewe dors!

En kyk net wie het kom kuier! Gunsteling der gunstelinge: janfrederik.  Die opvallende wit wenkbrou onderskei hom van die lawaaimakerjanfrederik. Sy Engelse naam "Cape Robin-chat" is so mooi. Meelwurms is sy gunsteling gereg.


Nog 'n bontrugwewer. Rooi oë is hul opvallendste kenmerk. En dis nie van moegheid nie, maar van mooigeit!

'n Muisvoëlpartytjie op die plankie! Kyk hoe sit hulle. Blykbaar word muisvoëls net in Afrika aangetref.

Glasogies bly vir my ook een van die bekoorlikste voëltjies. Ek raak sommer poëties deur net na hulle te kyk! Hulle is ook baie klein en baie rats...om 'n foto te kan neem, vra hope geduld. Tog bly die beloning altyd die moeite werd.
 

2 opmerkings:

  1. Almal SO pragtig en 'n ware genot om rondom ons te hê Liz! Ek moet nog daai klein Witogies vasvang, asook die Rooikophoutkappers, hulle wil net nie gefotografeer word nie! Veels geluk met al jou mooi foto's!

    AntwoordVee uit
    Antwoorde
    1. Baie dankie Maree, waardeer dit as jy kom inloer! Net moedhou....eendag kry jy hulle wel gekiek!

      Vee uit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...